niedziela, 28 września 2014

Must Have tej jesieni ;)



To był cudowny weekend! Widać już polską złotą jesień a ja uwielbiam taką aurę! Czujemy chłodek, ale ogrzewa Nas słońce, widać  coraz więcej pożółkłych liści, kasztany spadają z drzew - to wszystko motywuje Nas do wyjścia z domu. Chcemy oddychać tym powietrzem, zbierać liście, oglądać skaczące po drzewach wiewiórki, na które latem nie zwracaliśmy aż takiej uwagi;) Zakładamy cieplejsze chusty i swetry, które także mają swój urok. Ehhhh jak ja to uwielbiam! Wstałam dzisiaj rano z gotowym planem dnia;) jemy śniadanko, ubieramy się i jedziemy do parku. Co tam, że w domu bałagan i sterta prania czeka w kolejce do prasowania. To wszystko może poczekać! Trzeba korzystać z takich pięknych, słonecznych dni jak dzisiaj. Jesień jest wspaniała, ale ta jej mniej atrakcyjna strona, czyli deszcz i plucha troszkę przeszkadzają w oglądaniu świata przygotowującego się do zimy.
 
Odkąd zostałam mamą czuję w sobie olbrzymią potrzebę pokazywania mojemu synkowi całego świata. Szkoda mi czasu na siedzenie w domu. Tym bardziej, że mam świadomość, iż po powrocie do pracy (co nastąpi już za kilka dni), czasu spędzanego razem będzie mniej. Chcę wykorzystać każdą chwilę tak intensywnie jak tylko się da.
Dopełnieniem dzisiejszego cudownego dnia była ciepła tarta z jabłkami oraz gorąca herbata z cytryną, pomarańczą i sokiem malinowy - to mój Must Have tej jesieni ;) Po powrocie z parku herbatka Nas rozgrzała a tarta hmm po prostu smakowała niebiańsko.
Dzielę się z Wami przepisem na te pyszności. Dzisiaj tarta z jabłkami! Ale na rozgrzewającą herbatkę też przyjdzie czas;)
Przygotujcie:
-2 jajka
-20 dag masła
-20 dag cukru
-40 dag mąki
-ok. 5 dużych jabłek
-cynamon
 
 
1.       Mąkę,  cukier, żółtka oraz masło łączymy i zagniatamy ciasto.
 
 
2.       Ciasto odkładamy do lodówki na ok. 30 min.
 
 
3.       Jabłka myjemy, obieramy i kroimy w plasterki.
 
 
4.       Ciasto wykładamy do formy przeznaczonej do wypieku tarty.
 
 
5.       Rozkładamy jabłka i posypujemy je cynamonem.
 
 
6.       Białka ubijamy na sztywną pianę i rozkładamy ją na jabłkach.
 
 
7.       Pieczemy ok. 40 min. w  180 stopniach.
 
 

Smacznego!




 

2 komentarze: