poniedziałek, 8 września 2014

Ciasteczka owsiane z żurawiną i słonecznikiem



Dzisiaj obiecane pyszności!

Mam dla Was przepis na pyszne ciasteczka owsiane z żurawiną i słonecznikiem. Do ich przygotowania używam mąki razowej, która jest wspaniałym źródłem błonnika, żelaza i magnezu. Oczywiście w zależności od upodobań, można użyć także innej mąki.
 
Ciasteczka są zdrowe, smaczne i pożywne. Przygotowanie tych pyszności zajmuje mi ok. 15 min + 15 min pieczenia.  Robię je tak często, że stały się już chyba rodzinną tradycją;) Zazwyczaj przygotowuje je wieczorem z myślą o śniadaniu, ale moje domowe łakomczuchy zjadają je zanim jeszcze wystygną.
To wspaniała alternatywa dla innych słodkości. Z tą jednak różnicą, że moje ciasteczka nie zawierają konserwantów i ulepszaczy. Jeśli do ich zrobienia użyjecie dobrej, razowej mąki to oprócz walorów smakowych dostarczą wielu cennych wartości odżywczych.
 
 
Przygotujcie:
-85g masła o temperaturze pokojowej
-115g cukru (ja dodaje tylko połowę)
-1 jajko
-115g mąki (ja używam razowej typu 1850)
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-płatki owsiane
-żurawina
-ziarna słonecznika
W trzech ostatnich pozycjach celowo nie podaje proporcji. Dodajcie według własnych upodobań;)



 
Sposób przygotowania:

-Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.

-Masło ucieramy z cukrem na jednolitą masę.

 


      -Roztrzepujemy jajko i dodajemy do utartego masła.




     -Do masy dodajemy mąkę oraz pozostałe składniki
     (płatki, żurawinę, słonecznik).
 

 
-Blachę wykładamy papierem do pieczenia i nakładamy ciasteczka.
 

 
 
-Na wierzchu można posypać je ziarnkami słonecznika.
 
-Pieczemy 10-15 min, aż ciasteczka się zrumienią.
 
-Podajemy, jak kto lubi. Świetnie smakują z kawą lub ciepłym mlekiem.
 
 

 
Smacznego!
 
 
 
 
 

2 komentarze: